Procter & Gamble představuje „Každodenní efekt“

Kvantitativní výzkum na reprezentativním vzorku ve věku 18 – 59 let, který pro společnost Procter & Gamble vytvořila renomovaná agentura Perfect Crowd, dokazuje, jak zdánlivé drobnosti dokáží ovlivnit to, jak se cítíme.
Jak často Češi uklízí?
Více než čtvrtina dotázaných (27 %) věnuje úklidu přes deset hodin týdně, což je bezmála 22 dní nepřetržitého úklidu ročně. Zhruba třetina oslovených uklízí každý den, další třetina pak nechává úklid na jeden den o víkendu. Ti, co uklízí 2 až 3 dny v týdnu, volí nejčastěji pátek, sobotu a neděli.
Většina oslovených (89 % a více) potvrzuje, že jim velmi záleží na tom, aby se z jejich domácností linula příjemná vůně. Naprostá většina, 2/3 dotázaných, se vždy těší, až budou moci ulehnout do čerstvě vypraného povlečení. Rádi také oblékají voňavé, vyžehlené oblečení. To je jedním z důvodů, proč bezmála polovina žen (49 %) vypere týdně 4 a více praček prádla.
Nejoblíbenější domácí práce
Jaké domácí práce Češi dělají nejraději? A jsou vůbec takové? Pro 29 % dotázaných ne. Ti domácí práce nevyhledávají, nebaví je a berou je jen jako nutnost. Ostatní respondenti si však nalezli minimálně jednu činnost, kterou doma vykonávají rádi. První místo v tomto žebříčku zaujalo vysávání (34 %), v závěsu za ním bylo praní prádla (21 %), převlékání postele (21 %), mytí nádobí (20 %) a vynášení odpadků (17 %).
„Po celých 175 let naší historie jsme v P&G vytvářeli inovativní výrobky, které o něco zlepšují život. A naše značky jsou ztělesněním našeho přesvědčení, že jsou to často právě ty zdánlivě obyčejné věci, které činí život neobyčejným,” říká Juraj Králik, manager korporátní komunikace P&G.
Text: Julie Hájková
Foto: Procter and Gamble
Věděli jste, že i muži mají své oblíbené domácí práce? Nebo alespoň ty, které nedělají s nechutí? Zaměříme-li se ve výzkumu společnosti Procter & Gamble pouze na ně, bezkonkurenčně u nich vítězí vysávání, uvedlo jej 38 % respondentů. Že na druhém místě skončilo vynášení odpadků (vybralo si jej 26 % dotázaných mužů), to asi nikoho příliš neudiví. O to překvapivější je domácí práce, která obsadila třetí místo – mytí nádobí uvedlo 25 % z nich. Že to u vás doma neplatí? Zřejmě patříte k 39 % dotázaných mužů, kteří si mezi domácími pracemi neoblíbili žádnou. |