Hansgrohe slaví 25 let na trhu

Historie společnosti se datuje od května r. 1995, kdy byla založena ve Svratce (Českomoravská vrchovina, Vysočina) první dceřinná společnost Hansgrohe v bývalém postkomunistickém bloku. Po třech letech obchodní činnosti, slibně se rozvíjející síti obchodních partnerů a aktivní účasti na různých výstavách a veletrzích, bylo zapotřebí rozšířit nejen školicí centrum, ale především skladové kapacity a logistiku. Od r. 1999 má firma své sídlo v Brně a v současnosti v ní pracuje 19 zaměstnanců.
Spojení s hvězdami designu
Hansgrohe, která velmi úspěšně funguje už 119 let a jejíž výrobky se prodávají ve více než 140 zemích celého světa, může být opravdu spokojena. Vždyť má za sebou více než 15 000 patentů a ochranných vzorů a více než 600 ocenění od nezávislých porot v mezinárodních designových soutěžích. Se značkou spolupracují takové světové hvězdy designu, k jakým patří Philippe Starck, Antonio Citterio či Patricia Urquiola a mnozí další. V renomovaném hodnocení organizace International Forum Design (iF) nejlepších podniků světa v oblasti designu tak zaujímá Hansgrohe mezi 4 215 zúčastněnými firmami místo TOP 10 a č. 1 v sanitární branži (www.ifworlddesignguide.com).
Lze nabídnout zákazníkovi lepší doporučení?
Mnohem důležitější než vlastní uspokojení společnosti z dosažených obchodních výsledků je však to, že s jejími produkty vytvářejí architekti a projektanti špičkové koupelny a kuchyně jak v soukromých interiérech, tak v hotelech či v kongresových centrech a na jachtách. A nejen to, s výrobky se značkou Hansgrohe či AXOR (globální průkopník trendů u výjimečných, avantgardních designových objektů pro luxusní koupelny a kuchyně) se dobře pracuje i těm, kteří stojí za jejich montážemi a instalacemi, tedy instalatérům a technikům, o jejichž neustálé vzdělávání firma pečlivě dbá. Školení těchto odborníků vede ke spokojenosti všech zúčastněných včetně koncových klientů. Kvalita znamená také ty nejvyšší standardy v oblasti servisu, požadavky klientů jsou zohledňovány už při vývoji. Zákazníci se tak mohou spolehnout na spolehlivé, stabilní a udržitelné baterie, sprchy a sprchové systémy s dlouhou životností. Při výrobě klade společnost důraz na vybrané materiály, pokročilé technologie a precizní práci, na ekologii i kvalitu. A také na spokojenost všech lidí, kteří s výrobky této značky pracují nebo je používají. Právě důraz na jejich spokojenost je to, co odlišuje Hansgrohe od dalších výrobců.
Zastoupení společnosti po celém světě
Značka, kterou dnes tvoří 33 společností a 22 prodejních zastoupení po celém světě, stojí také za celou řadou inovací, což si mnozí ani neuvědomují: například se sprchovou tyčí (1953), u níž lze ruční sprchu upevnit do libovolné výšky, přišlo právě Hansgrohe, stejně tak jako s první ruční sprchou na světě s nastavitelným druhem proudu (1968 Selecta) nebo s barevnou sprchou Tribel (1974, Frog Design, H.Aeslinger – později design pro Apple). Velkou inovaci představovala i technologie Select (2014), díky níž lze tok vody v kuchyni či koupelně ovládat pouhým stiskem tlačítka.
V minulých letech prošla firma přeměnou z rodinné společnosti na globálně zastoupený koncern: Klaus Grohe, nejmladší syn zakladatele, vedl firmu více než tři desetiletí až do roku 2015. Hlavními akcionáři jsou americký koncern Masco Corporation a rodina Grohe prostřednictvím Syngroh Verwaltungs und Beteiligungs-GmbH. Od 1. srpna 2018 vede firmu Hans-Jürgen Kalmbach jako předseda představenstva.
Text: (pr)
Foto: Hansgrohe