Češi podceňují pojištění domácnosti

Datum: 14.3.2016
obrázek
„Pojišťovny své produkty neustále upravují a doplňují o nové služby, mění se i legislativa. Zároveň klienti častěji modernizují své domácnosti nebo nemovitosti. Proto se vyplatí pojištění pravidelně aktualizovat,“ říká ing. Tomáš Reitermann, vedoucí Odboru pojištění majetku občanů v pojišťovně Kooperativa.

Jsou Češi zodpovědní při pojišťování svých domů a domácností? Jaké chyby dělají?

Češi se v případě ochrany svého majetku nechovají z pohledu pojišťoven příliš zodpovědně. Domácnost si běžně pojišťuje pouze 50 % z nich. Zároveň poměrně často nevědí, co a proti jakým rizikům mají pojištěno. Jsou pak nepříjemně zaskočeni, když jim pojišťovna oznámí, že pojistné plnění nemůže vyplatit. Pokud si klient něčím není jist, měl by to hned ověřit u poradce, který s ním smlouvu sjednává. Obrátit se na něj klient může i v průběhu trvání smlouvy, alespoň si znovu připomene její podstatné detaily. Klienti totiž často spoléhají na letité smlouvy, které jsou neaktuální. Například se zvýšila hodnota jejich majetku a oni nenavýšili pojistnou částku nebo současná kvalitnější nabídka obsahuje důležitá rizika a oni je nemají ve své smlouvě zahrnuta.

Jaké škody na majetku pojišťovna Kooperativa nejčastěji řeší?

Nejčastěji řešíme živelné škody z vichřice, záplav nebo povodní a stále častější jsou také požáry. Fenoménem poslední doby jsou krádeže z rozestavěných domů. Zejména v zimním období, kdy stavební práce načas utichají. Řešili jsme nejen krádeže stavebního materiálu, ale velmi často i již zabudovaného zařízení, jako jsou kotle nebo radiátory. V jednom případě dokonce zloději z domu odcizili i kuchyňskou linku, včetně zabudovaných spotřebičů. Proto je dobré mít pojištěný i dům ve výstavbě.

Kdy by měl klient pojistku aktualizovat, měnit, vylepšit?

Jak už bylo řečeno, určitě vždy, když se výrazně změní hodnota jeho domácnosti nebo nemovitosti. Například po zateplení budovy, radikální výměny zařízení domácnosti a podobně. Obecně můžeme říci, že alespoň jednou za dva roky by měl každý klient svoje pojištění konzultovat se svojí pojišťovnou a případně provést jeho aktualizaci.

Text: Milan Káňa

Foto: Kooperativa

 

PP na sociálních sítích

Facebook

Google+

RSS

Aktuálně

Interiér

Exteriér

Financování

Družstva a SVJ

Něco navíc


Časopis Panel Plus

Jsme ověřená firma

PANEL PLUS PRESS s.r.o. - idatabaze.czNakladatelství a vydavatelství - idatabaze.cz

Odhad online


 

Hledání v obsahu

Počasí

Soutěž

Napište nám

Partneři

Anketa

Jaký rozměr má váš byt?
 
46%
 
17%
 
20%
 
7%
 
5%
 
4%

Diskuze

Ke stažení

Nejčtenější články

Odkazy

 

Magazín o moderních trendech v bydlení

portál nejen o bydlení pro čtyři miliony obyvatel panelových domů Panelplus Press

Textová reklama: Předplaťte si PANEL PLUS pouze za 330 Kč! Více na http://www.panelplus.cz/cz/predplatne